Výrazné snížení počtu neplánovaných odstávek, rychlejší řešení případných problémů, efektivnější plánování údržby i neustálý přehled správcům přináší digitalizace. Zjednodušuje také administrativu a sdílení informací. Výrazně tím usnadňuje provoz výtahů v administrativních budovách, obchodních centrech a dalších komerčních objektech. V čem vám může pomoci?
Takzvaný internet věcí umožňuje digitální propojení výtahu se všemi, kteří se na jeho správě podílejí, tedy jak s majitelem budovy a správcem, tak i dispečinkem servisní organizace a se samotnými techniky. Ti všichni mají kdykoliv po ruce aktuální informace o stavu zařízení a mohou na ně okamžitě reagovat.
ÚČINNÁ PREVENCE
Zcela přelomová je možnost vzdáleného monitoringu. „Naše moderní výtahy jsou vybaveny senzory, které sledují stav klíčových komponentů. Snímají vibrace, teplotní výkyvy, spotřebu energie a mnoho dalšího. Včas nás tedy upozorní na případnou komplikaci,“ vysvětluje Michaela Klesnarová, provozní ředitelka společnosti Schindler CZ. Výsledkem je takzvaná prediktivní údržba. Díky ní lze odhalit, analyzovat a řešit možné technické problémy dříve, než omezí plynulý provoz výtahu. Významně se tak minimalizuje počet neplánovaných odstávek a snižují se také náklady. I v případě výtahu totiž platí, že prevence bývá levnější než řešení již vzniklých problémů.
OKAMŽITÁ REAKCE A RYCHLÝ ZÁSAH
Pokud se závada přeci jen vyskytne, k technikům okamžitě míří automatické servisní hlášení a oni se mohou pustit do práce. To podle dosavadních zkušeností firmy Schindler CZ znamená průměrně tříhodinový náskok ve srovnání s minulostí, kdy k řešení došlo až ve chvíli, kdy problém zaznamenal a nahlásil zákazník. Řadu drobných závad (například pokud jde o software) je navíc možné řešit vzdáleně, tedy aniž by technik musel na místo. Slouží k tomu moderní Technické operační centrum, které Schindler CZ otevřel ve své centrále v Praze.
EFEKTIVNÍ SPRÁVA VÝTAHU
Na digitalizaci založené služby Schindler Ahead pomáhají zefektivnit celý proces. Dříve mohl technik provést diagnostiku až na místě, a vyřešení případného problému si tak zpravidla vyžádalo více návštěv. Nyní má aktuální informace o stavu zařízení k dispozici online. Může se tedy dobře připravit, zajistit si náhradní díly a v rámci jediné návštěvy odbavit vše, co je třeba. Schindler Ahead usnadní i plánování investic. Vzhledem k dokonalému přehledu o stavu zařízení totiž majitel budovy dobře ví, co ještě lze odkládat a s čím už rozhodně nečekat.
INFORMACE STÁLE PO RUCE
Přehledné a uživatelsky přívětivé rozhraní Schindler Ahead ActionBoard umožňuje oprávněným uživatelům kdykoliv online sledovat stav zařízení, a to jak prostřednictvím počítače, tak tabletu či mobilu. „Sami si vyberete, jaký typ informací a upozornění vás zajímá – může jít třeba o připomenutí plánované návštěvy technika, odstávky zařízení a podobně. Zvláště správcům se bude hodit i přístup k historiím oprav a dalším datům potřebným pro kontrolu faktur nebo přípravu reportů. Informace lze samozřejmě snadno sdílet,“ upřesňuje Michaela Klesnarová.
BEZKONTAKTNÍ OVLÁDÁNÍ
Služeb založených na digitalizaci stále přibývá. Zajímavou záležitostí je ovládání výtahu bez nutnosti dotýkat se tlačítek na nástupišti a v kabině, na které sahá mnoho lidí. Cestující tak často uvítají možnost použít k přivolání kabiny i volbě cílového patra svůj chytrý telefon. Stačí k tomu služba a aplikace Schindler ElevateMe.
ATRAKTIVNÍ PROSTOR PRO REKLAMU
Komunikaci s návštěvníky budovy usnadní čerstvá novinka Schindler Ahead MediaScreen. Jde o displej umístěný přímo ve výtahové kabině, a to hned vedle ovládacího panelu. Jeho prostřednictvím lze jednoduše a v reálném čase sdílet důležité informace týkající se chodu budovy a plánovaných akcí, ale i další zajímavý obsah. Jde také o jedinečný prostor pro reklamu, kterou cestující rozhodně nepřehlédnou. Zajímá vás, jak za pomoci digitalizace zefektivnit a zpříjemnit správu výtahu i vašeho objektu? Vyberte si na www.schindler-cz.cz odborného zástupce ve vaší oblasti. Rádi vám poradí!