Jak reagovat na změny na trhu facility managementu způsobené epidemií koronaviru? Jak široký a zajímavý je obor facility managementu? Co a kdo dnes tvoří IFMA?

Koncept kampaně IFMA jsme postavili na odbornosti a autenticitě jednotlivých členů IFMA: natočili jsme sérii dlouhých video rozhovorů o jednotlivých oblastech, kde se facility management uplatňuje. Od facility managementu v hotelnictví, které je aktuální epidemií zasaženo nejvíce, přes facility management ve výrobní sféře až po využití moderních technologií ve facility managementu.

Zažili jsme samostatný Youtube kanál pro IFMA, kam jsme umístili všechna videa. Poté jsme připravili PPC kampaň, jejímž cílem bylo přivést na web IFMA nové návštěvníky.

Videoobsah a placená kampaň

Dvouměsíční PPC kampaň zvýšila počet návštěv na webu na více než dvojnásobek a přivedla na Youtube kanál IFMA více než 10 000 návštěvníků, kteří shlédli videa, v nichž členové asociace v rozhovoru s Radkem Váňou vysvětlují principy, ale i úskalí facility managementu v současné době. Kromě toho IFMA nově ustavila vlastní Redakční radu, která se stará především o aktualizaci webové stránky a sociálních sítí. Cílem informační kampaně je zaujmout návštěvníky nejenom na první pohled, ale především odborným obsahem.

Historie facility managementu

Ačkoliv obor facility managementu patří k velmi specifickým a marketing v této oblasti se děje výhradně jako B2B marketing, je zajímavá i historie vzniku asociace IFMA. Tady se nám v Idealabu krásně (a nikoliv poprvé) propojila práce pro několik klientů, protože mezinárodní IFMA byla založena už v roce 1978.
A právě na ní se tehdy potkali tři zakladatelé budoucí IFMA – Georg Graves, Charles Hitch a David Armstrong. Cítili potřebu hledat společné cesty, jak reagovat na měnící se pracovní prostředí a o dva roky později vznikla asociace National Facility Management Asocitation. A protože se chtěla přidat i Kanada, změnili o rok později název na International Facility management asociation (dnešní IFMA). Pod tímto názvem tedy už více než čtyři desítky let funguje. Evropské země se do asociace přidaly na začátku 90. let, nejdříve to byla Anglie, pak skandinávské země, Francie a země Benelux. V polovině 90. let pak i Německo, Rakousko a Švýcarsko.

Česká asociace IFMA

Zakladatelem české pobočky IFMA byl Ondřej Štrup v roce 2000 . Ten se také stal prvním prezidentem asociace. Ondřej se zcela zásadním způsobem zasadil o propagaci a rozvoj odboru FM. Dnes má IFMA v České republice více než 100 členů, šest aktivních pracovních sekcí a pořádá řadu vzdělávacích seminářů, webinářů. Vrcholnou akcí je Týden Facility Managementu každý rok na podzim.

Usilujeme o to, abyste uměli vytvářet moderní pracovní prostředí a tím zlepšit kvalitu života lidí, a zvyšovat produktivitu hlavních činností. V asociaci vytváříme inspirativní prostor, kde vše o Facility managementu najdete na jednom místě,“ říká současný prezident Jiří Knap. „Věříme v udržitelnost našeho oboru. Věnujeme čas a prostředky školám, pedagogům a studentům. Ze studentů vychováváme naše nástupce tím, že podporujeme jejich růst a uplatnění v oboru. Baví nás nové trendy. A jsme ideálním místem pro jejich sdílení. Dělíme se o naše úspěchy i neúspěchy a rádi se z nich učíme. Odpovědnost k životnímu prostředí bereme velmi vážně. Neustále hledáme cesty, jak dělat věci udržitelným způsobem a chránit tak životní prostředí a zdroje na naší planetě,“ dodává Jiří Knap.
www.ifma.cz
Youtube IFMA